top of page
Vyhledat
  • Obrázek autoraOndřej Šimko

Když jde o milované Tatry, není co řešit!

Tatry patří k našim srdcovkám. Letos počasí je dost zvláštní a hodně prší. Ale přišlo okno na dva dny a zvoní mi mobil - je okno jedem? Odpověď je jasná!

Plán mi Jirka sděluje až v autě a vyrážíme okolo 6 večer směr Štrbské pleso. Kolem 10 večer parkujeme a vyrážíme přespat na Popradské pleso. Chceme vyzkoušet Galeriu Ostrvy. V noci nás napadla kočka a mě ukradla ponožky a Jirkovy tričko z moiry. Takže super noc.

Ráno kolem 7 nás budí hluk turistů. Takže vstáváme, děláme snídani a vyrážíme přes symbolický cintorín pod Galériu Ostrvy. Což je cca 15-20 minut cesty.

Jirka si vybral cestu, tak říkám lez já se musím rozkoukat, protože letos jsme poprvé v Tatrách. Cesta pěkná, dá se dobře zakládat a jsou zde i pěkné štandy s řetězy.

Přelézáme asi 5 délek více méně bez problémů. Počasí se lehce honí, ale je velice příjemná teplota na lezení. Poslední délku jsme špatně odbočili a dostali se do kosačky. Takže jsme slezli do žlabu a šli nahoru žlabem dát si svačinku a pěkný výhled.

Slanění bylo trochu vrůšo, protože se nám seklo lano. Nakonec jsme po hodině laborování dole a relaxujeme na kamenech. Koupel v potoku a vydáváme se k chajde. Další den má od 3 hodin pršet. Takže volíme klasiku na Žabího koně.

Ráno je azuro a tak vyrážíme kolem Žabích ples pod Žabáka. Tato krásná klasika byla dlouho považována za nelezitelnou. A to pro její nástup. Musíte nejdřív nalézt asi 3-4 obtížností ke slanění do exponovaného sedla. Tam začíná krásný hřeben Žabího koně. Počasí stále krásné, mírný vítr a tak nalézám do první délky. Nádhera! Hrana krásně bere, nohy na tření a ohromná díra do Polska na Mořské oka.

Jirka vyběhne druhou délku já třetí a Jirka čtvrtou dolézá na vrchol Žabáka. Oba si délky hodně užíváme! Nahoře nás čeká knížka, pohraniční kámen a neuvěřitelný výhled. Zapisujem se, malá sváča a jdeme slaňovat. Po prvním slanění začíná kapat. No jo 3 hodina je tady a počasí sedí. Takže pelášíme rychle dolů. Nakonec déšť nebyl až tak hrozný a úplně na pohodu sbíháme až na Štrbu a Gazdovkou polívku! Pivo, kofola, převléct se a valíme domů!

Krátké, úderné a intezivní, ale i tak úžasné!